در کسب و کار خود متفاوت باشید(تئوری گاو بنفش)

وقتی که همه محصولات و خدمات در بازار مشابه هم باشند مشتری به سراغ پرسابقه ترین و معروف ترین ارائه دهنده می رود و دیگر برای کشف محصولات و خدمات جدید تلاشی نمی کنند ، نظریه گاو بنفش این را بیان می کند که باید متفاوت باشید ، تفاوت است که باعث شما در ذهن مشتری ماندگار شوید و او را مشتاق کنید که میان انتخاب های بسیار دست روی خدمات و کالای شما بگذارد پس شما باید محصول یا خدماتی ارائه دهید که بقیه ارائه نداده اند.

تئوری گاو بنفش در کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باید حتی کسب و کار اینترنتی شما با بقیه فرق داشته باشد ، این تفاوت می تواند در نحوه ارتباط با مشتری ، طراحی متفاوتی سایت تان ، نوع بسته بندی کالا و… .

برای مثال دیجی کالا از زمان راه اندازی تا مدت دوسال هیچ کالایی برای عرضه نداشت و تنها به معرفی جامعه درباره محصولات دیجیتال موجود در بازار می پرداخت.

پس نتیجه می گیریم هر چه در کسب و کار خود متفاوت تر باشید ، مشتری بیشتری ترغیب می شوند تا از محصول و خدمات شما بازدید نمایند.