شما وارد مغازه ای میشوید و از محصولی خوشتان میآید . اما برای خرید آن محصول شک دارید و تصمیم میگیرید که به فروشگاه های دیگر هم سر بزنید برای دیدن محصولات دیگر . اما متوجه میشوید که موجودی آن محصول فقط یک عدد است و سه نفر دیگر هم مانند شما از آن محصول خوششان آمده و قصد خرید آن را دارند .
احتمالا در این شرایط تردید خود را کنار میگذارید و به سرعت آن محصول را خریداری میکنید . البته استفاده از این تکنیک به این معنا نیست که موجودی محصول خود را به دروغ به مشتریان خود محدود بیان کنید.
اگر محدودیتی در تعداد محصولات ندارید میتوانید از روش ایجاد محدودیت در قیمت استفاده کنید . برای مثال بگویید که محصول ایکس فقط به مدت ۲۴ ساعت با تخفیف ۲۰ درصدی به فروش میرسد . در این شرایط هم در ذهن مشتری ایجاد محدودیت میشود و سریع تر تردید خود را کنار میگذارد و اقدام به خرید میکند .