چگونه سرعت خرید مشتری را افزایش دهیم؟

امروزه دغدغه بسیاری از افراد افزایش فروش محصولات می باشد ، نکات  ذیل می تواند در فروش بیشتر محصولات به شما کمک نماید.

آموزش دادن :

یکی از بهترین راه هایی که به سرعت باعث ایجاد فروش برای شما می‌شود آموزش دادن به مشتریان در حوزه کاری خودتان است . برای مثال شما در حوزه سوزن دوزی فعالیت می کنید ،می‌‌توانید یک دوره رایگان جهت راهنمایی مشتریان برای انتخاب محصولات سوزن دوزی تهیه کنید.

در دوره رایگان باید به نکات ذیل توجه داشته باشید:

· دوره رایگان باشد.

· زمان دوره کوتاه و ترجیحا زیر یک ساعت باشد.

· دوره خود را به صورت مداوم در شبکه های اجتماعی معرفی کنید.

· مطالب ساده و قابل فهم برای عموم باشد .

آموزش دادن علاوه بر اینکه باعث هدایت مشتری به سمت خرید می‌شود ، باعث می‌شود که مشتری شما را یک فرد متخصص در حوزه خودتان بشناسد و شما را به این عنوان به دیگران معرفی کند و تبدیل به مشتری وفادار شما بشود .

نشان دادن خرید دیگران :

شما باید پیام رضایت صوتی و یا تصویری مشتریان خود را داشته باشید و آنها را در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان منتشر کنید .یا فیش واریزی مشتریان دیگر را که از شما خرید کرده اند را منتشر کنید و نشان دهید که همه در حال خرید کردن از شما هستند .

ایجاد محدودیت

شما وارد مغازه ای می‌شوید و از محصولی خوشتان می‌‌آید . اما برای خرید آن محصول شک دارید و تصمیم می‌گیرید که به فروشگاه های دیگر هم سر بزنید برای دیدن محصولات دیگر . اما متوجه می‌شوید که موجودی آن محصول فقط یک عدد است و سه نفر دیگر هم مانند شما از آن محصول خوششان آمده و قصد خرید آن را دارند .

احتمالا در این شرایط تردید خود را کنار می‌گذارید و به سرعت آن محصول را خریداری می‌کنید . البته استفاده از این تکنیک به این معنا نیست که موجودی محصول خود را به دروغ به مشتریان خود محدود بیان کنید.

اگر محدودیتی در تعداد محصولات ندارید می‌توانید از روش ایجاد محدودیت در قیمت استفاده کنید . برای مثال بگویید که محصول ایکس فقط به مدت ۲۴ ساعت با تخفیف ۲۰ درصدی به فروش میرسد . در این شرایط هم در ذهن مشتری ایجاد محدودیت می‌شود و سریع تر تردید خود را کنار می‌گذارد و اقدام به خرید می‌کند .

پیشنهاد خرید دادن

با این کار شما مشتری را از مرحله تردید و شک به مرحله اقدام و قطعیت دعوت می‌کنید و نشان می‌دهید که از محصول و صحبت های خود مطمئن هستید و میدانید که چه میکنید .در حالت آنلاین زمانی که محصولات خود را در شبکه های اجتماعی معرفی می‌کنید باید در پایان صحبت های خود حتما پینشهاد خرید به مشتریان بدهید.

در حالتی که درحال مذاکره مستقیم با مشتری هستید بهترین زمان برای ارائه پیشنهاد خرید باید پایان مراحل پیدا کردن نیاز مشتری و ارائه اولیه به او باشد و به این نکته توجه داشته باشید که اگر مشتری به شما در ارائه پیشنهاد اول جواب بله نداد به این معنی نیست که نظرش عوض نخواهد شد . بلکه مرحله اصلی فروش از همین نقطه آغاز می‌شود . مرحله ای که شما باید جواب های تردید آمیز مشتری را به بله تبدیل کنید و اعتماد او را افزایش دهید تا از شما خرید کند .